fbpx
3378369030

יש הטבות

"יש הטבות שניתנו לתושבי העיר שלא כולם מודעים להן"

לכתבה המלאה באתר TheMarker

לאחר שנים של ניסיון מקצועי כמנהל כספים וחשב בחברות גדולות, בן אידו רו"ח מאילת, הקים משרד עצמאי בעיר המספק שירותים פיננסיים מתקדמים לעצמאיים, עסקים וחברות, המותאם לאופי המקומי הייחודי

חשבונאות, תכנון מס וניהול ההיבטים הפיננסיים הם הרבה מעבר למספרים ונתונים, הם משפיעים על הרווח וההפסד של העסק באמצעות תכנון וניהול נכון של הכספים. ככל שהעסק גדל כך גדלה המורכבות הפיננסית, ולכן חשוב להיעזר ברואה חשבון מקצועי ומנוסה.

במשרד IDO – אידו רואי חשבון, הממוקם בעיר אילת, מלווים עסקים רבים ומספקים שירותים פיננסיים מתקדמים לשכירים, עצמאיים, בעלי עסקים וחברות, מתוך ראיית צורכי כל לקוח והתאמה אליהם.

בראש המשרד עומד רו"ח בן אידו, בעל תואר ראשון במנהל עסקים עם התמחות בחשבונאות ותואר שני במיסים בעסקים – MBT. לאחר שסיים את לימודיו בשנת 2009, התמחה ועבד במחלקת ביקורת מערכות מידע, בפירמת רואי החשבון EY במשך כשלוש שנים, שבסיומם שב לאילת ושימש מנהל כספים וחשב בקבוצות אחזקה גדולות וכרואה חשבון במשרד רו"ח. בנוסף, רו"ח אידו מרצה מזה 15 שנה בקורסים להכשרת מנהלי חשבונות וחשבי שכר, מטעם לשכת רואי החשבון בישראל ומטעם משרד העבודה והרווחה באוניברסיטת בן גוריון ובשתי מכללות נוספות מקצועיות ומוכרות בעיר.

"עסקים רבים מהמרכז שמעוניינים בפתיחת סניף באילת לא מכירים את מדיניות המס בעיר"צילום: באדיבות א.ב. אידו יעוץ ופיננסים בע"מ

לפני מספר חודשים, לאחר שצבר ניסיון רב בתחום, הקים רו"ח אידו משרד לראיית חשבון באילת. משרד IDO – אידו רואי חשבון מטפל בכל צרכיהם הכספיים של לקוחותיו, קטנים כגדולים: החל משירותי חשבונאות, מיסים, ניהול תזרים מזומנים, תכנון וייעוץ מס, דרך שירותי ראיית חשבון והנהלת חשבונות לעצמאיים וחברות, דוחות שנתיים, הצהרות הון וביקורת, שירותי חשבות שכר, ועד לייעוץ ותכנון מס, ייעוץ וליווי עסקי לעסקים הנמצאים בתחילת דרכם בפתיחת העסק וניהולו.

השירותים המתקדמים של משרד IDO – אידו רואי חשבון

לקוחות השוכרים את שירותי משרד IDO – אידו רואי חשבון, זוכים ליועץ המודד את העסק ואת הצרכים הפיננסיים לעומקם ומספק ליווי מקצועי המסייע להם להצליח גם כאשר הם עומדים בתחרות עסקית מאתגרת.

השירותים המתקדמים שמקבלים לקוחות המשרד, כוללים אפליקציה להנהלת חשבונות עבור הלקוחות העצמאיים. האפליקציה מאפשרת ללקוחות לבצע את  כל הפעולות הנדרשות דרך המכשיר הנייד או המחשב שברשותם, במקום להגיע למשרד אחת לחודשיים עם כל הניירת והמסמכים על מנת לחשב את ההכנסות וההוצאות.

"השירות הוא אישי ובגובה העיניים והליווי מקצועי וצמוד"צילום: באדיבות א.ב. אידו יעוץ ופיננסים בע"מ

"האפליקציה מאפשרת ללקוח להפיק חשבוניות וקבלות ולהעלות צילומים של מסמכים מהמכשיר הנייד בכל נקודת זמן", מסביר רו"ח בן אידו, "המסמכים נשמרים באפליקציה ומאפשרים ללקוח לדעת בכל רגע נתון מה המצב החשבונאי שלו – באמצעות דוח רווח והפסד. עבור עסקים וחברות, ישנה מערכת ממוחשבת מתקדמת המבצעת פקודות יומן באופן אוטומטי. הלקוחות יכולים להעלות חשבוניות או כל מסמך אחר לאפליקציה הנשמרים אוטומטית, כך שהם תמיד יכולים לגשת אליהם בכל זמן ומכל מקום. המסמכים נשמרים ומגובים בענן באמצעי אבטחה מתקדמים".

מה הייתה המחשבה מאחורי פיתוח האפליקציה והמערכת הממוחשבת ללקוחות?
"בעקבות מגפת הקורונה והסגרים בשנה האחרונה, בוצעו פעולות רבות בהן מילוי טפסים וביצוע חתימות אלקטרוניות על ידי הלקוחות מרחוק ללא צורך בהגעה למשרד. החלטנו להמשיך בפתרון יעיל זה באופן שוטף, על מנת לספק ללקוחותינו את השירות הטוב והנוח ביותר. שימוש באפליקציה מאפשר לנו גמישות רבה יותר בטיפול בלקוח בקידום תהליכים ופתיחת תיקים".

מהמרכז לאילת: איך פותחים עסקים בעיר?

מלבד השימוש בכלים מתקדמים, אחד הדברים שמאפיינים את משרד IDO – אידו רואי חשבון, הוא היכולת ללוות עסקים מקומיים בעיר אילת, הייחודית בפטור ממע"מ. "עסקים רבים מהמרכז שמעוניינים בפתיחת משרד או חנות באילת לרוב לא מכירים את מדיניות המס בעיר, בייחוד לגבי חוק אס"ח המאפשר לעוסק אילתי ליהנות מהטבות מסויות גדולות מאוד. זאת כאשר הוא עונה על הקריטריונים הקבועים בחוק", מסביר רו"ח אידו, "כמשרד לראיית חשבון באילת אנו בקיאים בכל הקשור בכך. אנו מלווים לקוחות מהמרכז הפותחים כאן עסקים ומאפשרים להם להיוודע להטבות המס אלו. לצורך שירות מיטבי, נדרשים ידע והיכרות רבה עם חוקי המס באילת".

מה כולל שירות הייעוץ העסקי שאתם מספקים ללקוחות?
"תחילה אני נפגש עם הלקוח לפגישת היכרות ראשונית לצורך הבנה של מאפייני העסק שהוא רוצה להקים, באיזה תחום וענף הוא יפעל, מי הם לקוחותיו הפוטנציאליים והכספים הנדרשים לצורך הפעילות. לאחר מכן נעשית סקירה בפני הלקוח לגבי רשויות המס, החובות שחלות עליו והזכויות שעומדות לטובתו. משם מתקבלות החלטות באופן מושכל יחדיו: באיזו צורה להתאגד או לפעול, האם הוא יתחיל כתיק עצמאי או כחברה ועוד, כך שהכל מתוכנן באופן שיאפשר לו לנצל בצורה מיטבית את התנאים המיסוי העומדים לרשותו".

כדי לעקוב מקרוב בעדכונים רו"ח בן אידו מקיים ישיבה עם הלקוח, לכל הפחות מדי רבעון. במהלך הפגישה נערכים בחינה וניתוח מצבו הכלכלי של העסק, והדוחות הכספיים, הן מבחינת מסים לביטוח לאומי ומס הכנסה והן מבחינה תפעולית. "הניסיון הרב שצברתי כמנהל כספים בחברות גדולות לאורך השנים מאפשר לי ראיה רחבה של העסק תוך מתן ייעוץ ללקוח לא רק בנושאי מס או חשבונאות אלא גם בנושא תפעול העסק או החברה לטובת התייעלות ורווחים". הוא מציין.

מה לגבי ייעוץ ותכנון מס ללקוחות שפועלים באילת?
"ראשית, ישנן הטבות שונות שניתנו לתושבי אילת, אשר בתקופת משבר הקורונה מגדילות את הסיכוי לקבל החזרי מס ולא כולם מודעים להן. למשל, אנשים שנאלצו לפדות קופות גמל וקרנות השתלמות בעקבות המשבר, ושילמו מס בגובה עשרות אלפי שקלים משום שמשכו את הכספים לפני הזמן. לא תמיד מודעים לכך שבשל הטבות המס הקיימות באילת באופן ייחודי ,ישנו סיכוי גבוה לקבל חלק נכבד מהמס שנוכה בחזרה. אני מסביר לאותם לקוחות על ההטבות המגיעות להם ומסייע להם לקבל אותן".

מה בנוגע למס שבח?
"אנו עוסקים רבות בהחזרי מס שבח. שוק הנדל"ן רותח באילת בשנים האחרונות וכתוצאה מכך אנשים משלמים מס שבח בסכומים משמעותיים. כאן אני נכנס לתמונה, לבדוק האם ניתן לסייע  ללקוח ברמת המיסוי וברמה הכלכלית, כדי לקבל חלק מהכספים ששולמו בחזרה. ידיעה והתעדכנות בכל חוקי המס והתקנות החדשות מאפשרות לנו בחינה וראייה רחבה יותר על אפשרויות המיסוי של הלקוח והזיכויים שהוא יכול לקבל בגינם".

לסיכום, מסביר רו"ח אידו את העיקרון החשוב שמלווה אותו ואת המשרד: "אנחנו זמינים ללקוחות בכל עת ומספקים מענה מהיר לכל בקשותיהם", הוא אומר, "לצידי עובדות מנהלות חשבונות מקצועיות ומנוסות ומנהלת משרד בעלות תודעת שירות גבוהה מאוד. השירות הוא אישי ובגובה העיניים והליווי מקצועי וצמוד. מפני שאני מרצה ועוסק בהדרכה שנים רבות, אני פועל כדי להדריך את הלקוחות וללמד אותם כל מה שחשוב על ניהול העניינים הפיננסיים שלהם בהצלחה ולטובת הגדלת הרווחים".

משרד בן אידו – רואה חשבון
כתובת: חטיבת הנגב 3, בית קריית המשרדים, קומה 4, אילת
למעבר לאתר >>
טלפון: 08-6915556

שתף את המאמר

דילוג לתוכן